Tämän vuoden asiakaskuuntelun tulokset ovat saapuneet. Kuuntelussa tiedusteltiin suomalaisten teräspalvelukeskusten asiakkaiden mielipiteitä yritysten toiminnasta, osaamisesta sekä tuotteista ja palveluista.
Flinkenbergin Teräspalvelukeskus on onnistunut täyttämään asiakaslupauksensa useammalla eri mittarilla mitattuna, ja vieläpä selkeällä erolla kilpailijoihinsa nähden. Nämä erinomaiset tulokset on saavutettu kaiken lisäksi asiakkaiden tärkeimmiksi kokemissa kysymyksissä. Olemme erityisen kiitollisia saamastamme tunnustuksesta. Vastuullisuutemme, luotettavuutemme ja asiantuntemuksemme on välittynyt asiakkaille saakka. Konkreettisesti tämä ilmenee mm toimitusten paikkansapitävyytenä.
Vastuunkanto tuotteista ja palveluista. Meille on tärkeää, että käyttämämme raaka-aineet ovat tunnettujen terästehtaiden korkealuokkaisia materiaaleja. Emme halua tinkiä laadusta. Lisäksi investoimme jatkuvaan kehitykseen, jolloin tuotantolaitteemme vastaavat nykypäivän tarpeita. Haluamme tarjota vain parasta.
Luotettavuus yhteistyökumppanina. Olemme suomalainen perheyritys, jolla on perinteitä teollisuuden tukkutoimittajana jo vuodesta 1921 lähtien. Salaisuutenamme ovat juurikin luottamukselliset suhteet asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Tunnustamme ja korjaamme virheemme, sekä kaikista tärkeimpänä: otamme opiksemme.
Henkilöstön asiantuntemus. Olemme vuosien varrella panostaneet jatkuvaan koulutukseen ja monitaitoisuuden lisäämiseen. Kokemukset ja hiljainen tieto-taito jaetaan kollegoiden kesken. Ratkaisemme haastavimmatkin ongelmat yhteistyövoimin.
Toimitusten paikkansapitävyys. Toimitusajan paikkansapitävyys on yksi tärkeimpiä sisäisiä mittareitamme. Laadunvalvontamme on onnistunut tavoitteissaan ja kokonaisuudet on onnistuttu toimittamaan asiakkaiden moninaisten vaatimusten mukaisesti.
Rehellisyyden nimissä tunnustamme, että toiminnastamme löytyi myös muutamia kehityskohteita. Heikoimmat lenkkimme asiakkaiden tärkeinä pitämissä asioissa olivat tavoitettavuutemme sekä varasto- ja logistiikkapalvelumme. Tavoitettavuuden osalta olimme tunnistaneet epäkohdan jo aikaisemmin ja siten ryhtyneet korjaamaan tilannetta mm. henkilöstöresursseja vahvistamalla. Varasto- ja logistiikkapalveluprosessit otamme puolestaan tarkempaan syyniin ja käynnistämme tarvittavat toimenpiteet asioiden parantamiseksi. Toivomme näiden näkyvän ensi vuoden asiakaskuuntelutuloksissa.
Kaiken kaikkiaan olemme äärimmäisen tyytyväisiä, että pitkäaikaiset ponnistuksemme asiakaspalvelun, teknisen osaamisen sekä tuotteiden ja palveluiden laadun kehittämisessä näkyvät asiakkaillamme saakka ja tuottavat heille siten tärkeää lisäarvoa! Jatkamme tästä iloisin mielin eteenpäin ja kiitämme vielä asiakkaitamme mainiosta yhteistyöstä!
Kirjoittaja: Heli Riitamäki