Hyvä teräspalvelukeskuksen asiakas, sinua on jälleen kuultu. Asiakastyytyväisyys on meille tärkeä asia. Sen takia olemme toteuttaneet joka vuotisen kyselyn yhdessä Teknisen Kaupan teräsjaoston kanssa, jolloin olemme saaneet koko toimialan vertailupohjaksi. Yhteistä toimialalle on ollut viime vuosien vahva kasvu. Asiakaskokemus ja asiakastarpeen tunnistaminen ovat nousseet entistä tärkeämmiksi. Miten onnistuimme?
Saimme erinomaisia tuloksia:
- Toimialan erityispiirteiden tuntemus (4,23/5)
- Vastuunkanto tuotteista ja palveluista (4,4/5)
- Luotettavuus yhteistyökumppanina (4,47/5)
- Henkilöstön asiantuntemus (4,3/5)
- Toimitusten paikkansapitävyys (4,17/5)
Henkilökunnan rooli nousi asiakastyytyväisyyskyselyssä positiivisesti esiin. Henkilöstön asiantuntemusta, asiakastarpeen tunnistamista ja myyjän onnistumista pidettiin erinomaisella tasolla. Oli ilo huomata, että ammattitaitoisen henkilöstön hyvä yhteishenki ja tekemisen meininki näkyvät myös asiakkaalla ja asiakaskokemuksessa saakka. Edellisistä vuosista olimme parantaneet ohi kilpailijoiden mm. tavoitettavuudessa. Vastuullisuus, luotettavuus ja asiantuntemus ovat meille tärkeitä asioita.
Flinkenbergin teräspalvelukeskuksen vahvuuksiksi arvioitiin myös tuotteiden ja palveluiden osalta tuotteiden korkeatasoisuus, laadukas tuotevalikoima ja monipuolinen palveluvalikoima. Laadukkaat teräkset ja kehittyvät tuotantopalvelut ovat elinehtomme.
Saimme myös hyviä kehitysideoita tulevaisuutta varten. Olemme reagoineet välittömin toimenpitein toimitusvarmuuden parantamiseksi. Koko toimialan tulisi kyselyn palautteiden perusteella panostaa jatkojalostuspalveluiden tarjonnan laajentamiseen, toimitusaikoihin ja hinnoitteluun. Tärkeimmäksi kehityskohteeksi nousi kyky ratkaista kokonaisuuksia. Tähän tulisi kaikkien panostaa. Kokonaisuutena palaute asiakastyytyväisyyskyselyssä oli odotustemme mukainen.
Olemme erityisen ylpeitä pitkäaikaisista asiakassuhteistamme, jotka ovat vuosien varrella kehittyneet syviksi kumppanuuksiksi. Kiitämme asiakkaitamme luottamuksesta. Olette meille tärkeitä.
Mukavaa kesää!
Ps. palaa ajassa taaksepäin ja käy katsomassa, miten pärjäsimme erilaisessa markkinatilanteessa vuonna 2015.
-Heli Riitamäki
Vastaa